Informer Online Magazine Editie 2 - 2025 | Page 32

Ondernemers Angelica & Arjan Immerzeel, Juan Carlos Suarez & Francisco Prieto, Saskia Brakenhoff en Kelly de Groen delen hun ervaringen over de keerzijde van het ondernemen.

Als ondernemer ben ik niet bang om mijn mouwen op te stropen. Ik geloof in hard  werken, helder communiceren en vooral dóén. Of zoals mijn moeder altijd zei: “Als je  denkt dat je niet meer kan, heb je altijd nog wel een beetje extra.” Die woorden zitten in  mijn systeem gebakken. 

Ik heb ook een minder leuke periode gekend. Een mislukte samenwerking zette mijn  bedrijf flink onder druk. Je kunt dan bij de pakken neer gaan zitten of je gaat aan de slag.  Ik koos voor het laatste. Gek genoeg bleek de coronaperiode mijn redding. Terwijl  iedereen thuis zat, stond ik klaar om te leveren. In mijn netwerk werd al snel duidelijk dat  ik alle faciliteiten had om volledig te kunnen inzetten en het werkaanbod was groter dan  ooit. Doordat alles verschoof naar de cloud, de kinderen niet naar school hoefden en de  boodschappen aan huis werden bezorgd, kon ik volle bak knallen. Lange dagen en volle  focus vooruit. 

Ondernemers Angelica & Arjan Immerzeel, Juan Carlos Suarez & Francisco Prieto, Saskia Brakenhoff en Kelly de Groen delen hun ervaringen over de keerzijde van het ondernemen.

Hulp bij het optimaliseren

van je processen?

Die periode heeft me niet alleen financieel, maar ook mentaal sterker gemaakt. Ik  ontdekte hoe belangrijk het is om jezelf serieus te nemen als ondernemer, om goed te  plannen en keuzes te maken die je bedrijf én jezelf verder brengen. 

Wat mij scherp houdt is de afwisseling in mijn werk. Geen dag is hetzelfde en dat is  precies wat ik nodig heb. Ik floreer bij dynamiek. Ondernemen is gewoon topsport: je  moet trainen, volhouden, incasseren én vieren. Maar het allerbelangrijkste? Jezelf goed  kennen en trouw blijven aan je eigen stijl. Voor mij betekent dat: niet lullen, maar  poetsen – en met plezier!

Hoe ervaren Informer-gebruikers de druk

van het ondernemerschap?

Hoe ervaren Informer-gebruikers de druk

van het ondernemerschap?