Informer Online Magazine Editie 3 - 2024 | Page 12

Meer goed dan slecht doen

Daarmee doelt Gijs niet op het verminderen van je footprint, zoals veel bedrijven duurzaamheid benaderen. “Waarom verschuiven we de focus niet naar het creëren van positieve impact? Wat ons betreft is een duurzaamheidsstrategie tweeledig: wees eerlijk over je footprint en stel ambitieuze reductiedoelstellingen waarover je transparant communiceert, en bouw daarnaast een positieve impact strategie die goed aansluit bij je merk en waar je voor staat. Op die manier creëer je een win-win voor zowel de planeet als je organisatie.” Een van de manieren waarop Sumthing bedrijven helpt om deze positieve impact te realiseren, is door middel van technologie. Ze hebben een digitale oplossing ontwikkeld die gemakkelijk integreert met de systemen van bedrijven. “Een mooi voorbeeld hiervan is het vegan skincaremerk SMPL waarmee we samenwerken”, vertelt Gijs. “Normale zonnebrandcrèmes beschadigen koraal. SMPL doet meer dan dat voorkomen; ze herstellen actief het koraal door voor elke acht bestellingen een stukje koraal te bouwen, volledig geautomatiseerd via hun webshop.”